ГДЗ по английскому языку 10 класс упражнение - Reading р. 60

Условие

Text completion

Read the text through, then read the list of phrases. Start fitting the phrases into the gaps. Look for clues such as grammar, punctuation, word associations and linkers. When you have finished, read through the text to check that it is grammatically correct and makes sense.  

 

Read the text and fill in the gaps A-F with the phrases marked by numbers 1-7. Put your answers into the table. One part is extra.  

 

Tinkering School 

 

The concept of the Tinkering School is simple. Children can do a lot more A ….. . At the Tinkering School, they carry out projects like building a functional sailboat, a roller coaster and a suspension bridge made from plastic bags. The man who came up with the idea, Gever Tully, believes that it is good for children to do things that can be dangerous. For example, he believes that allowing children to use tools like electric saws and drills, (after instructing them to use them safely, of course), B ….. . Along with this they gain confidence, and the ability to navigate the real world more safely. 

They learn in a practical way at the Tinkering School, by building things. Tinkering School is an intensive summer camp. It lasts for just one week, a short time C ….. . After the children arrive, they are assigned a project, and they spend the whole week designing, planning, building and testing out their solution. They do all this themselves, with guidance and help from Tully and the other adults D ….. . Often they become so involved in the project E ….. !

Also, failures are celebrated. Tully views failure as a step towards success. If students succeed the first time, the only thing they have learned is F ….. . On the other hand, a failure can help children develop creative problem solving skills, teamwork, and the ability to keep going in the face of challenges.  

 

  1. but enough for an impressive amount of work  
  2. teaches them responsibility in a practical way
  3. to follow instructions 
  4. learning and growing in the future 
  5. when it is needed
  6. than they realise
  7. that meals seem like interruptions  

 

A B C D E F
Решение #1

Правильный ответ — 621573

 

A — 6

В предложении говорится, что дети могут делать гораздо больше, чем они думают. Фраза “Children can do a lot more than they realise” означает, что у детей больше способностей и возможностей, чем они сами считают. Это подчеркивает идею школы, где детям дают возможность раскрыть свой потенциал.

 

B — 2

Речь идет о том, что использование опасных инструментов (электропилы, дрели) после инструктажа помогает детям научиться ответственности. Фраза “allowing children to use tools like electric saws and drills … teaches them responsibility in a practical way” показывает, что практическое применение знаний формирует у детей чувство ответственности.

 

C — 1 

Здесь говорится о том, что лагерь длится всего неделю – это короткий срок, но его достаточно, чтобы выполнить много работы. Фраза “It lasts for just one week, a short time but enough for an impressive amount of work” подчеркивает интенсивность и продуктивность занятий. 

 

D — 5

Дети работают самостоятельно, но получают помощь взрослых “with guidance and help from Tully and the other adults when it is needed”. Это значит, что поддержка оказывается только по мере необходимости, что способствует развитию самостоятельности. 

 

E — 7

Дети настолько увлечены проектом, что даже приемы пищи кажутся им перерывами в работе. Фраза “Often they become so involved in the project that meals seem like interruptions” подчеркивает высокий уровень вовлеченности и интереса.

 

F — 3 

Талли считает, что если дети сразу все делают правильно, они учатся только “to follow instructions” – просто выполнять указания. А ошибки и неудачи развивают более ценные навыки – творческое мышление, командную работу и настойчивость.

Сообщить об ошибке
Сообщитe об ошибке